dilluns, 9 d’abril del 2012

Hamburguesa de llenties amb pa de patata

Sovint busco receptes de llegums, principalment de llenties i cigrons, ja que m'agraden molt, però fins ara no sortia del típic "puchero" o de l'amanida amb. Així doncs, navegant i clicant per Internet he trobat algunes receptes de llegums diferents. Una de les quals la vaig provar l'altre dia. Hamburguesa de llenties amb pa de patata!

INGREDIENTS (per a dos persones)


1/2 pot de llenties cuites (si voleu ser puristes les podeu comprar seques i fer-les. Jo no sóc tant estricte :P )
2 patates grans
1 ou
farina
pa ratllat

julivert

oli i sal



PREPARACIÓ
  1. Agafem les patates, i sense pelar les partim per la meitat. Posem les quatre meitats en una safata pel forn, hi posem una mica d'oli i posem les patates al forn. (com que no l'havia preescalfat, no sé dir-vos quan de temps, jo ho vaig posar a 210º, i vaig anar mirant amb una forquilla, que la patata estigues cuita). Fem això primer, ja que tarda bastant, i mentre s'estan fent, podem anar fent els altres passos.
  2. Escorrem les llenties, i les passem per la batedora juntament amb el julivert i l'all picat, fins que quedi una massa de puré (escorre-ho bé, perquè sinó el puré quedarà massa líquid i no es farà bé les hamburgueses)
  3. Fem boles de la massa de les llenties (jo vaig separar la massa en dos i en vaig fer dues boles, vosaltres mateixos trieu la mida!)
  4. Passeu les boles primer per farina, després per l'ou i finalment pel pa ratllat.
  5. Poseu oli a escalfar en una paella, un cop calent poseu les dues boles i amb l'ajuda d'una pala, xafeu les boles, perquè agafin la forma d'hamburguesa.
  6. Un cop cuites les hamburgueses i les patates, posem la meitat d'una patata a sota, l'hamburguesa de llenties sobre d'aquesta meitat i finalment, l'altra meitat de patata sobre, simulant el pa de l'hamburguesa.


CUINACONSELLS
  • Si la massa de llenties us queda consistent podeu fer la forma d'hamburguesa directament.  Però si us queda el puré massa fina, és millor fer boles, que són més fàcil de enfarinar, i de traslladar, i quan siguin a la paella ja les xafareu i en fareu hamburgueses.
  • Per acabar el plat, el podeu acompanyar d'amanida.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada